De eerste week - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Heleen en Auke - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Heleen en Auke - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Auke

14 September 2013 | Verenigde Staten, Iowa City

Wat een boel nieuwe indrukken de afgelopen week. Dinsdag zijn we voor het eerst naar het lab gegaan. Dit keer maar met de bus. Auke had helemaal uigevogeld welke bussen we nodig hadden en we waren om 10 uur aanwezig (Terwijl we om 11:30 pas met Larry hadden afgesproken). Maar het is mogelijk om met de bus te reizen. Dat is erg fijn want onze fietsen beginnen het al een beetje op te geven. De remmen van Auke zijn al voor een groot deel afgesleten en mijn fiets begint al te kraken. Natuurlijk is het wel handig in het weekend en 's avonds om even naar de winkel te kunnen fietse, maar erg ver gaat niet lukken.
Gelukkig hebben we bij het clubhouse een fitness zaal, waar we beide goed gebruik van maken. Zeker nu we niet elke dag kunnen fietsen. In de fitness ruimte hebben ze ook een tv, dus als we dat echt missen moeten we maar gewoon gaan sporten.
Fijn is ook dat ze hier buspassen verkopen. Voor 15 dollar per maand kunnen we onbeperkt bussen en met alle afstanden die hier afgelegd moeten worden is dat erg prettig!

Afgelopen woensdag zijn we bij het immigratiebureau geweest, waar we ook een bijeenkomst moesten bijwonen. De Amerikanen houden erg van cursussen en bijeenkomsten. Toen we donderdag de eerste dag op het lab hadden kregen we meteen een veiligheidscursus en hadden we een bijeenkomst met alle medewerkers. Vrijdag hadden we eerst 's ochtends en seminar en moesten we de rest van de dag cursussen doen voor het lab. We moeten eerst alle cursussen gehaald hebben voordat we er überhaupt over mogen denken om labwerk te doen.

Aankomende week gaan we dus de laatste cursussen nog maar even doen. Daarnaast een planning maken voor ons afstuderen en dan kan hopelijk het echte werk beginnen.

Ik zal bij dit bericht nog wat foto's toevoegen van ons huis en de omgeving (zoals gevraagd). Voor mensen die ons adres nog willen hebben, stuur ons even een e-mail, dan mailen we het.

• 14 September 2013 - 21:54

Henk:

leuke foto's

• 15 September 2013 - 18:53

Agnes& Huub :

He jongens, prachtig weer nog daar. Wij zitten al midden in de herfstregens, buhhhhhhhhhh niks aan.
    Het ziet er uit dat jullie je wel redden, nog even een weekje studeren en dan echt aan de slag.
    Groetjes A&H

• 16 September 2013 - 19:47

Sil:

Hey,

Leuk om weer even een korte update te krijgen. Succes met de cursussen en binnenkort met het echte afstuderen. Maar boven alles nog heel veel plezier daar.

Tjuu!!

Sil

• 16 September 2013 - 21:19

Elli:

Jullie zijn echt bevoorrecht! Werk ze.