We survived!!! - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Heleen en Auke - WaarBenJij.nu We survived!!! - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Heleen en Auke - WaarBenJij.nu

We survived!!!

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Auke

09 September 2013 | Verenigde Staten, Iowa City

Zo, laten we eens beginnen met ons eerste reisverslag.
Zoals jullie weten zijn we vrijdag in alle vroegte vertrokken vanuit huis om op tijd in the kunnen checken (lees: kwart voor 7). Eenmaal aangekomen in Dusseldorf bleek ons vliegtuig op de heenweg al vertraging te hebben, dus er werd ons verteld dat we de overstap in Chicago al niet meer zouden halen. We werden dus omgeboekt voor een latere vlucht. Waardoor we 5 uur in Chicago moesten wachten. In Chicago maar even gebeld met de verhuurder van ons huis, want we moesten daar voor 5 uur zijn en de vlucht was pas om half 7 :D Ze beloofden ons dat ze de sleutels in het appartement zouden leggen en de deur open zouden laten en dat hebben ze gedaan, dus we konden in ieder geval slapen. Auke was zo slim om luchtbedden mee te nemen, alleen bleek die van hem lek te zijn en die van mij liep halverwege de nacht leeg  De volgende dag maar meteen Larry gevraagd om even te helpen en we hebben twee bed/banken aangeschaft om op te slapen.. Het is een beetje als kamperen alleen dan met airco. Gelukkig want het is hier nu zo’n 32 graden buiten en nog niet eens 12 uur :)
Nog even over de vlucht, want dat was heel apart. De eerste vlucht vlogen we in een Boeing 767, vet groot en je zit met 7 mensen op een rij (twee gangpaden er tussen). Het tweede vliegtuigje staat op de foto. We zaten met 47 mensen in het vliegtuigje en het was bijna vol. Rijen van 2 en 1 naast elkaar, dus Auke kon eindelijk bij het raam zitten. De vlucht zou 50 minuten duren, wat inhoudt dat je 20 minuten echt vliegt en de rest aan het taxi-en stijgen en landen bent.
Gelukkig stond Larry (onze baas) daar in Cedar rapids op ons te wachten om ons naar huis te brengen, dat scheelde ons een enorme taxi rit. We zijn ook meteen even bij een tankstation gestopt om eten en drinken te halen.
Ons appartement is echt heel mooi. Ik hoop dat ik het zo voor elkaar krijg om de foto’s toe te voegen. Het ligt wel erg aan de rand van de stad, maar met de bus kunnen we wel bij het lab komen. Zaterdag hebben we meteen fietsen gekocht om zondag er achter te komen dat twee uur berg op berg af fietsen toch echt iets teveel van het goed is om op het lab te komen :P Maar de fietsen hebben we, dus we kunnen op de fiets boodschappen doen. Nadeel is dat je dan langs de highway moet fietsen, maar dat mag hier gewoon. Alleen zijn Amerikanen daar dan weer niet zo blij mee, ik quote Larry: ”The Americans don’t like to share their roads”.
Vandaag doen we niet zoveel. Morgen gaan we naar het lab om daar kennis te maken met de collega’s en samen te lunchen. Woensdag moeten we langs de immigratiedienst. Eigenlijk zou het fijn zijn om nog even een paar daagjes vrij te hebben, maar aan de andere kant is het net zo lekker om goed in het ritme te komen, want die jetlag zit er toch wel een beetje.

• 09 September 2013 - 19:34

Jasper:

Om even te verduidelijken we waren om kwart voor 5 al uit huis ;)

• 09 September 2013 - 20:13

Ineke:

Hoi Heleen en Auke,

fijn dat jullie ondanks de vertraging een goede reis hebben gehad. Hopelijk hebben jullie niet al te veel last van een jetlag. Het appartement ziet er goed uit, daar hebben jullie het mee getroffen. Coole fietsen ook, lekker crossen langs de highway.
    Heleen ik zal vanavond proberen om je op skype weer toe te voegen.

Liefs, mama

• 09 September 2013 - 20:58

Henk:

leuk verblijfje, toch, een klein beetje leeg, maar met Auke's wasgoed over de vloer wordt het vast wel gauw vol...

• 09 September 2013 - 21:00

Heleen En Auke :

Oh trouwens,
    Even voor de dames onder ons: ik heb gewoon een walk-in closet.
    En ik heb al een slang gezien en enorme sprinkhanen!!!

• 11 September 2013 - 10:53

Marieke:

Ziet er goed uit hoor! Ben wel benieuwd naar foto's van de omgeving (en de enorme mall ;) ). Succes bij de immigratie vandaag!